Scandindustrial

Téglafal, avagy a szilikózis szépségei

2016. október 17. 11:38 - Scandindustrial

Ha visszatekerhetném az időt, nem csinálnám meg. 
Erős felütés, de a lényeget visszaadja. Szívás a köbön. Ha a felújítás alatt álló ingatlanban vagy kénytelen élni, ne csinálj ilyet. Ha két szobád van, és van egy enyhe mazochista beütésed, talán. Iszonyatos por, teljesen mindegy, mit csinálsz, az egész lakásban mindenhol!
Ja, és pormaszk kötelező akkor is, ha semmit se ér (merthogy nem).

Inspiráció akad bőven, tele vele a világháló.industrial-living-rooms-26-1-kindesign.jpg

ga151.jpg

decoracao-de-salao-de-beleza-tudo-o-que-voce-precisa-saber-43.jpgMivel a szeletelt/műtégla szóba se jöhetett (low-budget, ugyebár), maradt a ház építőanyaga, illetve annak vakolattól való megszabadítása.
Érdemes a nagy meló előtt valahogy - mondjuk egy egész kis terület megtisztításával - kideríteni, hogy miből is épült a ház, mert a sima tégla mutat igazán jól, a B30 annyira nem. Azt is jó tudni, hogy van-e valahol elektromos vezeték, mert ha végigvésték a falat, és valahol csőbe futsz, elrontja az összképet, ráadásul vakolhatod vissza az egészet.
Lelövöm a poént, én ezeket mind kihagytam...

13767121_10205342224233648_4616869065019941236_o.jpg

12593611_10205342224193647_6095571570741814143_o.jpgA fal egy merő B30, helyenként nem, nincs két egyforma tégla, ráadásul a kőműves valószínűleg kúszva ment aznap haza, amikor ezt a falat rakta, olyan részeg volt, mert tengeribeteg leszel, ha ránézel. Plusz ott a cső, amiből ugyan csak az egyik sarokban látszik kb. 30 cm, de az fent.
p61016-155208.jpgViszont ráfoghatjuk, hogy rettentően indusztriális, meg rusztikus, és még egyéb jelzőkkel is fényezhetjük, de a tény tény marad, nem ilyesmire számítottam, amikor belekezdtem.

Lényegalényeg, ha ilyesmire adod a fejed, véső, kalapács, drótkefe és valami téglaimpregnálásra alkalmas folyadék szükséges lesz, ez utóbbiból irdatlan a választék, én a hagyományos módszert választottam, azaz lenolajkence két rétegben. Szépen besötétíti a felületet, megköti a vakolatport és gyors megoldás. Amennyiben a szagot nem számítjuk. Ízlés kérdése, szerintem büdös, és minimum egy hét, mire elmúlik.
Ezen kívül a helyenként hiányos habarcsot is pótolni kell, erre sima vakolatot használtam, meg az ujjaimat. Kicsit elüt, de a lenolaj nagyjából megoldja a gondot.
13975292_10205410240734018_6373049112679707178_o.jpgAzt kell mondjam, a fentiek ellenére nekem tetszik, sőt, büszke vagyok rá, némi dekorral, teszemazt egy jókora faliórával eltakarhatóak lesznek a durvább hibák is. 
Előbb vagy utóbb belesimul a dizájnba, és akkor tökjólesz. :)

Képek innen, innen és innen.

 

Ha tetszett a bejegyzés, csatlakozz hozzánk Facebookon!

komment

A bejegyzés trackback címe:

https://scandindustrial.blog.hu/api/trackback/id/tr9711815231

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása